Czy piwa importowane są lepsze?


Przylewanie piwa do szklankiStatystycznie, każdy Polak wypija prawie 100 litrów piwa w ciągu roku. Okazuje się, że są to przede wszystkim alkohole wyprodukowane w naszym kraju, gdyż import stanowi zaledwie 2% wolumenu sprzedażowego. Polskie piwa zajmują również znaczną część rynku w innych państwach, co wynika z faktu, że nasz kraj jest trzecim producentem tego trunku w Europie. Trudno jednak wskazać, które piwa są lepsze, gdyż wiele zależy od tego, w jakim browarze zostały one wyprodukowane.

 

Zagraniczne, ale czy lepsze?

Polacy wciąż mają kompleks polegający na stawianiu zagranicznych produktów ponad tymi wyprodukowanymi w naszym kraju. Trend ten zdaje się nie mieć zastosowania w przypadku alkoholi, gdyż jak zaznaczyliśmy we wstępie, znacznie chętniej wybieramy rodzime trunki. Polskie browary w większości stawiają na wysoką jakość, a dodatkowo w ostatnich latach rośnie sprzedaż piw kraftowych, które również znajdą Państwo w naszej ofercie. Są to piwa oparte na autorskich recepturach, choć charakteryzujące się często nietypowymi dodatkami, które nadają im oryginalnego smaku.

 

Otwórz się na nowe doznania smakowe

Choć importowane piwa wcale nie są lepsze od polskich – choć zależy to od konkretnego trunku – to warto przynajmniej od czasu do czasu zdecydować się na zagraniczny wariant. Ciekawym wyborem są m.in. piwa belgijskie. W kraju tym jest aż 115 browarów, które produkują ponad tysiąc gatunków tego alkoholu, co jest światowym rekordem. Warto próbować je nie tylko podczas podróży do Beneluksu, ale również korzystając z barów z tego typu piwami, których na mapie naszego kraju jest coraz więcej. Pozwoli to otworzyć się na nowe doznania smakowe i przetestować ciekawe mieszanki, z którymi dotąd nie miało się większego doświadczenia. W naszej ofercie znajdą Państwo również piwa zagraniczne z egzotycznych krajów takich jak Wietnam. Z pewnością picie ich będzie zaskakujące dla wielu osób.
Jak widać piwa importowane cieszą się w Polsce stosunkowo małą popularnością, jednak warto od czasu do czasu po nie sięgać, aby spróbować nowych smaków. Być może pozytywnie zaskoczą Państwa klientów?